20 مورد از فواید روغن نارگیل اصل

فوابد روغن نارگیل اصل

20 مورد از فواید روغن نارگیل اصل

20 مورد از فواید روغن نارگیل اصل 844 562 شرکت بازرگانی زکیه تجارت

فواید روغن نارگیل بر کسی پوشیده نیست. طبق تحقیقات پزشکی و با توجه به یافته‌های بانک اطلاعاتی مواد مغذی USDA، روغن نارگیل به روش‌های زیر برای بدن مفید است، با ما همراه باشید تا شما را با مهمترین فواید روغن نارگیل اصل آشنا کنیم.

درمان طبیعی بیماری آلزایمر

از فواید استفاده از روغن نارگیل می توان به درمان طبیعی بیماری آلزایمر اشاره کرد.  هضم MCFA ها توسط کبد باعث ایجاد کتون‌هایی می‌شود که به‌راحتی توسط مغز برای دریافت انرژی در دسترس هستند.

کتون‌ها انرژی موردنیاز مغز را بدون نیاز به انسولین برای پردازش گلوکز به انرژی تأمین می‌کنند. تحقیقات اخیر نشان داده است که مغز درواقع انسولین خاص خود را برای پردازش گلوکز و قدرت سلول‌های مغزی ایجاد می‌کند.

از آنجا که مغز بیمار آلزایمری، توانایی ایجاد انسولین خود را از دست می‌دهد، کتون‌های حاصل از روغن نارگیل می‌توانند منبع متناوب انرژی برای کمک به ترمیم عملکرد مغز ایجاد کنند.

از بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا جلوگیری می‌کند

از فواید دیگر روغن نارگیل می توان به جلوگیری از بیماری های قلبی و فشارخون را می توان نام برد. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع طبیعی است. چربی‌های اشباع نه تنها کلسترول سالم (معروف به کلسترول HDL) در بدن شما را افزایش می‌دهد، بلکه به تبدیل کلسترول «بد» LDL به کلسترول خوب نیز کمک می‌کند.

طبق یک آزمایش در رابطه با این موضوع، این آزمایش نشان داد که مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل اصل در بزرگسالان سالم و جوانان، کلسترول HDL را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. بعلاوه، هیچ مورد خطرناکی در مورد ایمنی مصرف روغن نارگیل اصل به مدت هشت هفته گزارش نشده است.

همچنین باید گفت مصرف این نوع روغن، با افزایش HDL در بدن، به ارتقا سلامت قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. روغن نارگیل همچنین با کاهش تری‌گلیسیرید زیاد برای قلب مفید است.

عفونت ادراری و کلیه را درمان می‌کند و از کبد محافظت می‌کند

مطابق با تحقیقات در این زمینه، اثبات شده است که روغن نارگیل علائم UTI (عفونت ادراری) و عفونت کلیه را رفع کرده و بهبود می‌بخشد. MCFA های موجود در روغن با ایجاد اختلال در پوشش چربی روی باکتری‌ها و از بین بردن آن‌ها، به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که روغن نارگیل به‌طور مستقیم از کبد در برابر آسیب محافظت می‌کند. از فواید روغن نارگیل محافظت از بدن در برابر عفونت های ادراری و کلیوی است.

آب نارگیل همچنین به آب‌رسانی و پشتیبانی از روند بهبود کمک می‌کند. پزشکان حتی برای پاک‌سازی سنگ کلیه، آب نارگیل تزریق کرده‌اند. نارگیل یک ابر غذای قدرتمند است که با توجه به همه این مزایای فوق‌العاده، استفاده از روغن نارگیل برای سلامتی تأثیر بسیار مثبتی دارد.

فواید روغن نارگیل اصل

التهاب و آرتروز را کاهش می‌دهد

روغن نارگین ماده اس است با انواع فواید که از میان انها می توان به کاهش التهاب هم نام برد. در یک مطالعه حیوانی در هند، مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان موجود در روغن نارگیل اصل، اثبات کرد که این ماده التهاب را کاهش داده و علائم آرتروز را به‌طور مؤثرتری نسبت به داروهای اصلی بهبود می‌بخشد. در مطالعه اخیر دیگر، روغن نارگیل که فقط با حرارت متوسط ​​برداشت می‌شد، سلول‌های التهابی را سرکوب می‌کند و به عنوان ضد درد و ضدالتهاب عمل می‌نماید.

فواید روغن نارگیل در پیشگیری و درمان سرطان

فواید روغن نارگیل با دو ویژگی که در مبارزه با سرطان کمک می‌کند:

اولین مورد، کتون‌های تولیدشده در روغن است. سلول‌های توموری قادر به دسترسی به انرژی در کتون‌ها نیستند و به گلوکز وابسته هستند. اعتقاد بر این است که یک رژیم کتوژنیک می‌تواند یک بخش احتمالی برای کمک به بهبود بیماران سرطانی باشد.

دومین مورد، محتوای اسید چرب در روغن نارگیل است. از آنجا که MCFA‌ها، دیواره‌های لیپیدی باکتری‌ها را هضم می‌کنند، می‌توانند باکتری‌های هلیکوباکتر پیلوری را که باعث افزایش خطر سرطان معده می‌شود نیز از بین ببرند. به‌علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد که اسید لوریک موجود در روغن نارگیل ممکن است با ایجاد اثرات ضد تکثیر و ضد آپوپتوز، اقدامات ضد سرطانی داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی (ضد باکتری، ضد قارچ و ضدویروس): روغن نارگیل حاوی اسید لوریک (مونولارین) است که نشان داده است می‌تواند برای مبارزه با باکتری‌ها و ایجاد یک فضای خصمانه برای ویروس‌ها استفاده شود. امروزه بسیاری از بیماری‌ها ناشی از رشد بیش از حد باکتری‌های بد، قارچ‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها در بدن هست.

هنگام بیماری می‌توانید غلات و شکر را در رژیم غذایی خود جایگزین روغن نارگیل به‌عنوان منبع سوخت طبیعی خود کنید. شکر باعث رشد باکتری‌های بد می‌شود. در عوض، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل سه بار در روز هنگام بیماری مصرف کنید و همچنین مقدار زیادی سبزیجات و آبگوشت استخوان نیز می‌تواند وعده مناسبی باشد.

حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

در مطالعه‌ای که در سال 2004 در مجله Neurobiology of Aging منتشر شد، محققان دریافتند که MCFA موجود در روغن نارگیل باعث بهبود مشکلات حافظه در افراد مسن می‌شود. در تمام بیماران پس از مصرف این اسید چرب، بهبود قابل‌توجهی در توانایی یادآوری آن‌ها مشاهده شد. از آنجا که MCFA به‌راحتی در بدن جذب می‌شود و بدون استفاده از انسولین می‌توان به آن در مغز دسترسی داشت؛ بنابراین، آن‌ها می‌توانند سلول‌های مغز را با کارایی بیشتری تأمین کنند.

انرژی و استقامت را بهبود می‌بخشد

هضم روغن نارگیل آسان است و همچنین انرژی پایدار بیشتری تولید می‌کند و متابولیسم شما را افزایش می‌دهد. هنگام مصرف یک روغن نارگیل تصفیه نشده باکیفیت، می‌توانید بیشترین مزایای روغن نارگیل را به دست آورید؛ زیرا MCFA های آن مستقیماً به کبد ارسال می‌شود تا به انرژی تبدیل شود.

امروزه بسیاری از ورزشکاران سه‌گانه (دو میدانی، دوچرخه‌سواری و شنا)، از روغن نارگیل به‌عنوان منبع سوخت خود در طول تمرین و بازی‌ها به‌خصوص برای مسابقات طولانی استفاده می‌کنند. با مخلوط کردن روغن نارگیل، عسل خام و دانه‌های چیا باهم می‌توانید یک ماده انرژی‌زا خانگی درست کنید. به‌سادگی یک قاشق غذاخوری از هرکدام را کنار هم قرار دهید و 30 دقیقه قبل از ورزش مصرف کنید.

هضم غذا را بهبود می‌بخشد و زخم معده و کولیت اولسراتیو را کاهش می‌دهد

نارگیل همچنین هضم غذا را بهبود می‌بخشد؛ زیرابه بدن کمک می‌کند ویتامین‌های محلول در چربی، کلسیم و منیزیم را جذب کند. اگر روغن نارگیل هم‌زمان با اسیدهای چرب امگا 3 مصرف شود، می‌تواند دو برابر مؤثرتر باشد؛ زیرا برای استفاده بدن به‌راحتی در دسترس است.

روغن نارگیل با از بین بردن باکتری‌های بد، می‌تواند به بهبود باکتری‌ها و سلامت روده کمک کند؛ و از کاهش اسید که باعث التهاب و هضم ضعیف می‌شود، جلوگیری نماید. همه این‌ها به این معنی است که روغن نارگیل منجر به‌سلامت دستگاه گوارش شده و به درمان یا جلوگیری از زخم معده و کولیت اولسراتیو کمک می‌کند.

علائم بیماری کیسه صفرا و پانکراتیت را کاهش می‌دهد

MCFA های روغن نارگیل نیازی به تجزیه آنزیم‌های لوزالمعده ندارند، بنابراین مصرف روغن نارگیل فشار روی لوزالمعده را تسکین می‌دهد. علاوه بر این، هضم این سوپرفود به‌قدری آسان است که علائم بیماری کیسه صفرا را نیز بهبود می‌بخشد. چربی‌ها را با روغن نارگیل جایگزین کنید تا کیسه صفرا و سلامت بدن را بهبود بخشد.

بهبود مشکلات پوستی (سوختگی، اگزما، شوره، درماتیت و پسوریازیس): روغن نارگیل به‌عنوان پاک‌کننده صورت، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب فوق‌العاده است، اما همچنین می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را درمان کند.

اسیدهای چرب (کاپریلیک و لوریک) موجود در روغن نارگیل برای لک صورت، التهابات داخلی و خارجی را کاهش می‌دهد، مرطوب می‌کند و آن‌ها را به یک‌راه حل عالی برای انواع بیماری‌های پوستی تبدیل می‌کند.

روغن نارگیل اصل، از پوست محافظت می‌کند و دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که آن را برای بهبود پوست ایده آل می‌کند. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی باعث تعادل باکتری‌ها و منابع قارچی می‌شود که می‌تواند باعث بسیاری از بیماری‌های پوستی شود. مقدار زیادی روغن نارگیل تصفیه نشده برای پوست وجود دارد.

از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند

استفاده از روغن نارگیل، قرن‌ها به‌عنوان راهی برای پاک‌سازی دهان از باکتری و کمک به بهبود بیماری‌های پریودنتال مورداستفاده قرارگرفته است. بعلاوه، تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل، علاوه بر ارائه چندین فواید مرتبط با بهداشت دهان و دندان، بر سلامت کلی آن‌ها نیز تأثیر مفیدی دارد. روغن نارگیل به دلیل غلظت بالای MCFA ضد باکتری، یکی از روغن‌های مؤثر برای دهان و دندان است.

با چرخاندن روغن در دهان، روغن، باکتری را از بین می‌برد و به آن می‌چسبد. از بین بردن باکتری‌های دهانی خطر ابتلا به بیماری پریودنتال را بسیار کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید لثه‌های خود را خوب کنید و دندان‌های خود را ترمیم کنید، توصیه می‌کنم روغن نارگیل را سه بار در هفته و به مدت 20 دقیقه در روز بکشید.

از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند: استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد دو عامل بزرگ پوکی استخوان هستند. ازآنجاکه روغن نارگیل دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار بالایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، استفاده از روغن نارگیل اصل، یک درمان طبیعی برای پوکی استخوان است.

یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز روغن نارگیل برای سلامتی، این است که باعث افزایش جذب کلسیم در روده می‌شود. تحقیقات در مورد پوکی استخوان نشان داده است که روغن نارگیل نه‌تنها حجم و ساختار استخوان را در افراد افزایش می‌دهد، بلکه از تخریب استخوان ناشی از پوکی استخوان را نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

دیابت نوع II را بهبود می‌بخشد

هنگامی‌که سلول‌ها از پاسخ دادن به انسولین امتناع ورزند و دیگر گلوکز را برای دریافت انرژی دریافت نکنند، آن‌ها مقاوم به انسولین محسوب می‌شوند. سپس لوزالمعده، انسولین بیشتری را برای جبران پمپ می‌کند و یک چرخه تولید بیش‌ازحد ایجاد می‌کند. مقاومت به انسولین، زمینه‌ساز دیابت نوع II است.

MCFA موجود در روغن نارگیل به تعادل واکنش‌های انسولین در سلول‌ها کمک کرده و روند هضم سالم را تقویت می‌کند. آن‌ها فشار روی لوزالمعده را برداشته و به بدن یک منبع انرژی ثابت می‌دهند که به واکنش‌های گلوکز وابسته نیست و می‌تواند از مقاومت به انسولین و دیابت نوع II جلوگیری کند.

فواید روغن نارگیل برای کاهش وزن

به دلیل توانایی‌های ایجاد انرژی در روغن نارگیل و اینکه این روغن بدون کربوهیدرات است، جای تعجب نیست که در کاهش وزن مفید است. به سوزاندن چربی و کالری، کاهش اشتها کمک می‌کند و با توجه به مطالعات، به‌ویژه در از دست‌دادن چربی شکم بسیار مفید است.

توانایی نارگیل برای کمک به شما در ریختن چربی کاملاً اثبات‌شده است. مطالعه 1985 که در مجله Toxicology and Environment Health منتشر شد، ثابت کرد که یک‌بار تزریق اسید کاپریک منجر به «کاهش سریع و سپس تدریجی مصرف غذا و کاهش موازی وزن بدن» در موش‌های صحرایی نر شده است.

تصور اینکه خوردن روغن نارگیل (یک چربی) به کاهش چربی کمک می‌کند، خلاف واقع به نظر می‌رسد، اما درواقع کاملاً منطقی است. کلید درک این پدیده، توانایی چندبعدی MCFAها در کنترل انواع فرآیندهای فیزیولوژیکی است.

به‌عنوان‌مثال، در مطالعه 1985 که در بالا ذکر شد، کشف شد که اسید کاپریک بهبود قابل‌توجهی در عملکرد تیروئید نشان می‌دهد، به کاهش ضربان قلب در حالت استراحت کمک می‌کند و به بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی کمک می‌کند.

اخیراً، مجله Obesity Research Journal مطالعه‌ای از دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون را منتشر کرد که به ما سرنخی می‌دهد که چرا MCFA توانایی چربی سوزی دارد. با آزمایش اثراتی که MFCA بر تجزیه چربی دارد، سلول‌های چربی موش با اسید کاپریلیک تحت نظر، واکنش نشان دادند. آن‌ها مشاهده کردند که تجزیه چربی در سطح قابل‌توجهی اتفاق افتاده است که به معنای واقعی کلمه از خصوصیات روزه‌داری تقلید می‌کند.

به این معنا که روزه‌داری منفی تلقی نمی‌شود، بلکه از این نظر مثبت است که بدن از ذخایر انرژی خود به‌طور مؤثری استفاده می‌کند و تجزیه ذخایر چربی بی‌مورد را تسریع می‌کند. به گفته محققانی که این مطالعه را انجام داده‌اند، «چنین تغییراتی می‌تواند تا حدی به کاهش وزن در حیوانات و انسان‌ها مرتبط با اسیدهای چرب رژیم زنجیره متوسط ​​کمک کند.»

فواید روغن نارگیل

عضله سازی و کاهش چربی بدن

تحقیقات نشان می‌دهد که MCFA فقط برای سوزاندن چربی و کاهش سندرم متابولیک مفید نیست. این ماده همچنین برای عضله سازی بدن، عالی هستند. MCFA های موجود در نارگیل در محصولات محبوب عضله سازی مانند Muscle Milk نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بااین‌حال، اکثریت قریب به‌اتفاق مکمل‌های تولیدشده، از ساختار پردازش‌شده MCFA ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید روزانه دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل برای عضله سازی مصرف کنید.

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از مو

از این ماده همچنین به‌عنوان روغن نارگیل برای موهای چرب استفاده می‌شود. اگر شوره یا موهای خشک دارید، روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب مناسب برای کمک به بهبود این شرایط است. در حقیقت، روغن نارگیل، فواید بسیار زیادی برای موها دارد.

شما می‌توانید شامپوی خانگی اسطوخودوس نارگیل را برای بهبود موهای خود درست کنید و از روغن نارگیل اصل به‌عنوان نرم‌کننده موی طبیعی استفاده کنید. برای از بین بردن شوره و ضخیم شدن موها، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط شده با 10 قطره روغن اساسی رزماری را به مدت سه دقیقه در پوست سر خود ماساژ دهید. سپس 30 دقیقه بعد دوش بگیرید.

عفونت‌های کاندیدا و مخمر

مطالعه‌ای که در مجله Antimicrobial Agents and Chemotherapy منتشرشده است، نشان داد اسید کاپریک و اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، برای درمان طبیعی مؤثر برای کاندیدا آلبیکانس و عفونت‌های مخمر به کار گرفته می‌شود.

برای از بین بردن مؤثر کاندیدا و درمان عفونت‌های مخمری، شکر فرآوری شده و غلات تصفیه‌شده را از رژیم غذایی خود حذف کرده و مقدار زیادی چربی سالم مصرف کنید. روزانه سه بار یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به‌عنوان مکمل مصرف کنید.

روغن نارگیل برای ضد پیری

طبق تحقیق منتشرشده در مجله پزشکی Food and Function، روغن نارگیل سطح آنتی‌اکسیدان را بهبود می‌بخشد و می‌تواند پیری را کند. از فواید روغن نارگیل همچنین می‌توان گفت باعث کاهش استرس در کبد و کاهش استرس اکسیداتیو گردد.

همچنین، محققان دریافتند که روغن نارگیل به دلیل نحوه تعامل با کبد، ممکن است از سم‌زدایی پشتیبانی کند. برای کاهش سرعت پیری، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با توت‌های غنی از آنتی‌اکسیدان برای صبحانه مصرف کنید. همچنین می‌توانید برای مزایای سلامتی بیشتر و صاف کردن، آن را مستقیماً روی پوست قرار دهید.

فواید روغن نارگیل برای تعادل هورمون

استفاده از روغن نارگیل برای هورمون‌های شما نیز مفید است! روغن نارگیل ممکن است به تعادل طبیعی هورمون‌ها کمک کند؛ زیرا منبع بزرگی از چربی اشباع ازجمله اسید لوریک است. مطالعات نشان داده است که روغن نارگیل ممکن است یک چربی عالی برای مصرف در دوران یائسگی باشد و همچنین اثرات مثبتی روی سطح استروژن داشته باشد.

به‌منظور متعادل‌سازی طبیعی هورمون‌ها، مصرف قند و دانه را کاهش داده و چربی‌های سالم نارگیل، آووکادو، دانه‌های کتان را مصرف کنید. همچنین می‌توانید اشکال نارگیل دیگری مانند کره نارگیل یا آب نارگیل را نیز مصرف کنید.

شرکت زکیّه تجارت با همکاری کادری مجرب و کارآمد، در سال‌های اولیه ابتدا به مطالعه و بررسی بازار و قدمت و اصالت شرکت‎‌های تولیدی معتبر در جهان پرداخت و در نهایت با شناسایی مناسب‌ترین‌‎ها در ارائه کیفیت و قیمت محصولات، موفق به برقراری ارتباط با این شرکت‎‌ها گردید و خوشبختانه طی این مدت با فعالیت خوب و در اختیار داشتن انبوه بازار موفق شد که این ارتباط و اعتبار را مستحکم‎‌تر نماید. زکیه تجارت آماده ارائه محصولات مانند  پروپیلن گلیکول، گلیسیرین، صمغ زانتان می باشد.